Onze nieuwe ouderapp: Parro

Een account aanmaken

De school stuurt je een uitnodiging voor Parro. Je ontvangt dan als nieuwe gebruiker 2 e-mails.

1 met de uitnodiging van Parro en 1 om een ParnasSys-account aan te maken.

Heb je al een bestaand ParnasSys-account dan krijg je de optie om de nieuwe school te koppelen aan je bestaande inloggegevens.

Inloggen

Nadat je jouw ParnasSys-account hebt geactiveerd kun je inloggen in Parro. Je kunt Parro natuurlijk op je telefoon gebruiken door de app te downloaden in de App Store of Google Play Store. Gebruik je Parro liever vanaf de computer? Log dan in op talk.parro.com.

Mededelingen

De school kan per groep mededelingen plaatsten, dit zijn vaak berichten over wat er in de klas gebeurt, of herinneringen aan die ingeplande studiedag. Ook kunnen er foto's en video's gedeeld worden.

Je kan als verzorger niet reageren op een mededeling. Een mededeling is altijd gericht op de hele groep en voor iedereen relevant. Reageren leidt vaak tot het bespreken van specifieke of persoonlijke dingen, en die passen meer thuis in de gesprekkenfunctie. In veel gevallen kan er door reacties ook onnodige ruis ontstaan die afleidt van de boodschap van de mededeling.

NB: om privacy-redenen verzoeken wij je nadrukkelijk om beeldmateriaal uit Parro niet te
delen (bijv. via social media)!

Agenda

Hier kan de school vakantie, activiteiten, oudergesprekken weergeven. Sommige agenda-items zijn alleen ter info, andere kunnen een reactie van een ouder vragen.

Gesprekken

Er zijn verschillende soorten gesprekken in Parro. (later zullen we de mogelijkheid ook openstellen dat ouders zelf een gesprek met de leerkrachten kunnen starten)

• Een privégesprek is altijd tussen 2 personen, vaak is dat tussen medewerker en verzorger, maar soms ook tussen 2 verzorgers.

• Een kindgesprek is bedoeld voor alle betrokken personen van dát kind, dus verzorgers, docenten, eventueel een ib-er of andere begeleider.

• Een groepsgesprek kan meerdere personen van meerdere groepen tegelijk bevatten

• Een vrijwilligersgesprek kan aangemaakt worden als de school in de agenda om vrijwilligers vraagt.

Absenties

De school kan er voor kiezen om absenties via Parro te laten melden. Onder de groep(en), bij Acties, staat dan de mogelijkheid om absenties te melden. Deze functie zetten we nog niet, dit volgt eind januari.

Privacy voorkeuren

Parro en de scholen doen er alles aan om zorgvuldig en gepast om te gaan met de privacy van kinderen. Omdat het prettig is dat er met ieders specifieke voorkeuren rekening gehouden wordt en dit wettelijk verplicht is, heeft Parro een manier gevonden om dit heel makkelijk, veilig en met een vermindering van administratiedruk op te lossen. In dit artikel lees je hoe je dat als ouder kan inzien en aanpassen (indien de school dat heeft ingesteld)

Wat is het?

In Parro kunnen ouders voor hun kind de privacy voorkeuren inzien en eventueel doorgeven.

Hoe werkt het?

De school heeft toestemming nodig om beeldmateriaal te delen.

Dit kan je doen via de volgende stappen:

1. Onder acties (onder de groepen) vind je de Privacy-voorkeuren

2. Tik op Privacy-voorkeuren

3. Hier kan je zie wat er (eventueel) al is ingesteld
  4. Geef per kind aan wat de voorkeuren zijn, via de stipjes of het potloodje achter het kind

Parro neemt de voorkeuren over zoals de school die in ParnasSys heeft ingesteld. Als bonus worden wijzigingen die jij in Parro maken, voor de school automatisch geadministreerd in ParnasSys.

Account beheren

Heb je een nieuw e-mailadres, of wil je je wachtwoord opnieuw instellen? Ga dan naar account.parnasSys.net

Veelgestelde vragen?: klik hier